Tack och hej T7!!

Så helt plötsligt var tentan skriven och det är sommarlov! Måste nästan nypa mig själv i armen för kan inte riktigt förstå att det där efterlängtade sommarlovet nu äntligen är här. Tentan tyckte jag gick bra och igår fick jag även göra om mitt praktiska prov som jag blev godkänd på med råge. Har fått höra att jag inte är ensam om att kugga patienten jag hade förra gången vilket har varit en liten tröst i alla fall och ni kan ju bara tänka er lättnaden jag kände när jag traskade ut från neurologmottagningen efter 2 mycket nervösa timmar. Ordningen är återställd och så också självförtroendet. Skall nog bli en grym läkare av mig med så småningom ;)


Med godkänt prov och en bra magkänsla efter tentan kan jag nu med gott samvete omfamna sommaren och släppa skolan och studentlivet helt i drygt två månader, och vet ni vad? Det känns så fantastiskt skönt!


Nu skall studentskylt och stetoskop få ligga på hyllan och istället plockar jag fram min otroligt fräsiga sekreterarskylt. På söndag kör jag mitt första pass på akuten, hoppas inte vi ses där!


Postat av: Fanny

Åh, vad roligt att du klarade och nu är färdig med terminen. Måste vara skönt, stort grattis!

Svar: Verkligen!! Lättnaden är total och känner mig som en ny människa utan all tentaångest hängandes över mig.
Alice Nerén

2017-06-04 @ 06:49:42
Postat av: Sjuksköterskestudenten

Lär man sig hur man inte ska diktera om man sommarjobbar som sekreterare? :D Tips https://open.spotify.com/track/5EtSCqkwGEI0abXD16WXTG =)

Svar: Hahaha jo man lär sig de uppenbara missarna i alla fall som att inte gäspa mitt i en mening, inte prata så nära mikrofonen att det sprakar i hörlurarna, inte prata för fort osv. En sekreterare på akuten där jag jobbar driver sidan journalgrodor på facebook. Där hamnar mycket roliga saker som läkare dikterar eller som sekreterare råkat skriva ;)
Alice Nerén

2017-06-05 @ 22:36:37
URL: http://blivandeanessk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: