Tack och hej T10

Så var sista veckan för terminen förbi. Kan inte nog understryka hur otroligt skönt det känns. Rapporten är inlämnad och vi säger tack och hej T10. Nu är det bara en termin mellan mig och mitt examensbevis men först skall det bli riktigt härligt med sommarlov.
 
I tisdags hade vi posterpresentation. Det var inte alls så allvarligt som det kanske låter. Klockan 8 på morgonen var alla som läst kursen på plats i konferenscentrum Wallenberg uppe på berget och satte upp sina posters (en kort sammanfattning av vår vetenskapliga rapport som presenterar vad vi gjort under kursens gång). Under dagen hade vi sedan mingel då vi fick chansen att gå runt och kika på alla spännande projekt samt återförenas med klasskamrater som man inte träffat på ett halvårs tid. Under dagen bjöds det både på fika och lunch och framåt slutet av dagen togs det fram lite vin och chark som följdes av prisutdelning från kursen för bästa poster. En riktigt mysig dag.
 
 
Medan jag satt och filade på de sista ändringarna i min rapport så tog dessutom min gamla klass examen i fredags. Jag är så otroligt glad för deras skull men också en gnutta avundsjuk för att inte jag fick stå där med alla mina fina vänner och ta emot ett diplom. Den där terminen jag har kvar känns evighetslång och dessutom kommer jag fira examen med en klass som jag inte hunnit lära känna på samma sätt som min gamla. En struntsak egentligen jag vet och jag har ju en liten god ettåring hemma istället som plåster på såren. I januari är det äntligen min tur! Det känns både skrämmande och svinkul. Stort grattis till alla grymma nyblivna läkare. Ut ochrädda världen med er nu! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: