Ett långt summerande inlägg

Ja nu hade jag tänkt att sätta mig ner och berätta om allt som hänt från det att jag åkte till Turkiet tills idag ungefär. För de som inte orkar läsa hela så rekommenderar jag er att bara ta en titt på de otroligt tjusiga bilderna istället.

Turkiet var helt underbart. över 40 grader varje dag och jag tror vi bara lyckades få en enda dag med moln över hela himlen.. dock inte en endaste regndroppe. Vi reste ner till Antalya med Ving och tog sen en transfer till Alanya och vårt mysiga hotell; Alanya Dreams. Hotellet var väl inget 5-stjärnigt precis men det var bsolut lagom för tre små spralliga tonåringars första långsemester utan päron. Mysig personal, biljardbord,pool och ac gjorde att vi trivdes extra bra skulle jag väl säga. Läget för hotellet var perfekt då det bara låg en km ca från centrum på östra stranden. vi festade en hel del och gjorde saker som både var roliga och som vi kanske hade kunnat vara utan, vi åkte ut en båttur med Big Baba Boat vilket var mycket trevligt, vi tog taxi upp till borgen och kollade på den fenomenala utsikten, vi badade och solade och lyssnade på massa härlig turkmusik blandat med internationell musik på stranden. Allt som allt var det en kanonsemester och trots att man till slut hade rejäl hemlängtan så längtar jag verkligenverkligen tillbaks dit nu :/

Dessutom var en natt lite mer speciell än alla de andra. Jag och T förlovade oss nämligen strax efter tolv den 15 augusti ute på en pir vid en fyr i alanyas hamn :D Jag kan väl säga som så här att jag var otroligt nervös inför att berätta det för alla men sen bestämde jag mig bara för att "skit samma" liksom. jag älskar T och vi passar grymt ihop. Jag är fortfarande samma person och det är han med. Båda vi vill ha ett grymt sista gymnasieår och absolut inte sitta hemma varje helg och hålla handen. Inget har förändrats mer än att jag nu bär en ring på vänster ringfinger (A) Älskar dig sötunge <3
Det var väl en kort sammanfattning på Turkietresan. Allt som allt väldigt awsome med andra ord!

Detta kort togs precis innan vi förlovade oss ;)

Efter turkiet var det bara drygt en vecka av sommarlovet kvar och då försökte jag väl mest ta det lugnt och hinna tagga upp lite inför läsåret. Visst, skolan är inte det bästa jag vet, men om man ställer in sig på att göra det bästa utav det så tror jag det kan bli bra. Gillar verkligen min klass och ska bli kul att se vad vi kan hitta på nu hösten och våren tillsammans.

Efter första skolveckan så var det dags för mig, L och S att åka upp till sthlm för en minsemester och shoppingtur. Ls pappa bor där uppe och även hennes halvsyster (som för övrigt har världens bästa namn ;D) så henne fick vi även vara barnvakt för på lördagen. Skit härlig resa också med mycket skratt och onda fötter men jag hoppas att vi gör om det någon gång i framtiden.

Det var nog det hela vääääldigt breifly summerat men längre än såhär hade nog ingen klarat. mer bilder kommer att finnas så småningom på fb om ni vill kolla. Hare gött

Postat av: angelica

Kul att du börjat blogga igen!!! :)

Synd bara att jag glömt att kikat in på några dar eftersom det är fullt upp med skolan å visa sina framfötter, hihi! :)